Цільова програма Луцької ЗОШ № 23 «Творча обдарованість» на 2020-2024 р.р.
Головна мета програми:концентрація уваги на проблемі роботи з обдарованими дітьми, створення сприятливих умов для їх пошуку, навчання та виховання.
Основні завдання:
- досконале вивчення теоретичних основ проблеми;
- пошук та цілеспрямований відбір обдарованих дітей;
- створення банку даних обдарованих учнів та вчителів;
- створення максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морально-естетичного та фізичного розвитку учнів школи;
- впровадження прогресивних технологій навчання;
- створення індивідуальних програм роботи з обдарованими дітьми учителями - предметниками;
- формування в учнів потреби до самоосвіти, до творчості;
- надання можливості учням реалізовувати власні творчі ідеї під час науково-дослідницької роботи;
- виховання національно свідомого громадянина України;
- задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні;
- удосконалення роботи психологічної служби.
І. Система пошуку і виявлення обдарованих дітей
1. Робота психологічної служби:
а)створення психологічної програми поетапного виявлення обдарованих дітей та роботи з ними;
б)дослідження взаємовідносин у класі, школі за допомогою методів психології;
в)проведення корекційних занять з учнями;
г)дослідження розумового, емоційного та інтелектуального розвитку обдарованих дітей;
д)діагностика профорієнтаційного спрямування дітей;
е)тестування класів з метою визначення лідерів, мікро груп.
2.Визначення готовності дітей 6-и років до школи.
3.Створення банку даних «Обдарованість» (дані про обдарованих дітей школи та результати їх діяльності і творчості.
4.Створення банку даних про вчителів, що результативно працюють з обдарованими дітьми.
5.Проведення консультацій для батьків та семінари для вчителів з проблем виявлення здібностей та їх розвитку.
6.Висвітлення роботи з обдарованими дітьми у шкільній газеті «Свіжий вітер», міській пресі «Луцький замок».
7. Розробка методичних рекомендацій та поради:
- - Батькам щодо розвитку творчих можливостей дитини;
- - Батькам, які хочуть зробити обдарованою свою дитину;
- - Вчителям, як навчати обдарованих дітей;
- - Як розвивати творчість;
- -Як розвивати творчі можливості учня з початковим рівнем навчальних досягнень.
ІІ. Організація навчальної діяльності обдарованих дітей
- Систематизація результатів спостереження та вивчення індивідуальних здібностей дітей школи.
- Створення в школі ІІІ ступеня профільних класів.
- Організація на базі школи творчих клубів, студій, майстерень та інших об`єднань різної тематики і направленості.
- Впровадження диференційованого навчання на уроках і в позаурочний час. Використання творчих завдань для обдарованих дітей.
- Розроблення та запровадження нових педагогічних технологій оптимізації та інтенсифікації навчання, опрацювання відповідних матеріалів на засіданнях кафедр.
- Організація роботи спецкурсів, факультативів, курсів за вибором, предметних гуртків згідно з творчими потребами дітей.
- Удосконалення рейтингової системи оцінювання результатів навчання. Кожного семестру визначати кращий клас за рівнем засвоєння програмового матеріалу з предметів.
- Проведення в школі предметних декад, до участі в яких залучати обдарованих дітей.
- Організація і проведення предметних олімпіад з базових дисциплін серед учнів 5-11 класів, наукових конференцій, семінарів, турнірів.
- Проведення систематичної підготовки дітей до участі у міських та обласних олімпіад з базових дисциплін.
ІІІ. Організація науково-дослідницької роботи з обдарованими дітьми
- Робота наукового товариства учнів «Ерудит».
- Формування і розвиток науково-дослідницьких вмінь, навичок та творчих здібностей в процесі пошукової діяльності учнів.
- Проведення конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт та рефератів у секціях наукового товариства «Ерудит» в школі. Участь у всіх етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт.
- Розширення пошукової сфери роботи школи, широке залучення дітей до цієї роботи.
- Створення консультативної групи з методики написання та технології оформлення науково-дослідницьких робіт.
- Створення системи премій та заохочень для обдарованих і талановитих дітей, що досягли високих результатів.
- Налагодження зв`язку з іншими школами, гімназіями області та вищими навчальними закладами.
IV. Організація виховної роботи з обдарованими дітьми
- Формування національної самосвідомості учнів.
- Формування духовної культури, зумовленої традиціями рідного краю.
- Розвиток в учнів почуття відповідальності за збереження національних традицій, звичаїв, культурних надбань.
- Розвиток високого рівня мовленнєвої культури.
- Опора на принцип гуманізму в спілкуванні як основи виховання обдарованої особистості.
- Орієнтація на індивідуальні програми розвитку творчої особистості учнів.
- Створення предметних гуртків для задоволення пізнавальних потреб учнів.
- Створення гуртків декоративно-прикладного мистецтва, ліплення, танцювального, хорового, вокального, вокально-інструментального. Залучення до їх керівництва професіоналів.
- Проведення виставок учнівських робіт. Залучення до роботи з обдарованими дітьми науковців, художників, письменників.
- удосконалення структури самоврядування через активізацію роботи учнівського парламенту.
- Сприяння надання учням – членам наукового товариства «Ерудит» для користування бібліотечний фонд, комп’ютерну техніку школи.
- Організація лекторію, аналітичних читань для обдарованої учнівської молоді з актуальних напрямків наукових досліджень.
- Забезпечення проведення наукових учнівських конференцій та читань.
V.Організація роботи вчителів з обдарованими дітьми
1. Вивчення вчителями характерних особливостей обдарованих дітей та специфіки роботи з ними.
2. Створення індивідуальних програм та планів роботи з обдарованими дітьми учителями - предметниками та класними керівниками.
3. Проведення навчання вчителів, які працюють з обдарованими дітьми, психологом школи.
4. Розгляд питання роботи з обдарованими дітьми на педрадах та засіданнях методичних об`єднань.
5. Створення премій і заохочень для вчителів, які систематично і результативно працюють з обдарованими дітьми.
VI. Стимулювання роботи з обдарованою молоддю та соціальна підтримка обдарованої молоді
- Організація відпочинку в оздоровчих таборах обдарованих учнів – переможців конкурсів науково-дослідницьких робіт.
- Забезпечення проведення ефективної профорієнтаційної роботи з обдарованими учнями щодо продовження їх навчання та праці.
Коментарi